Äntligen flyttar vi!

Det är mycket att ordna vid en flytt. Det är inte bara köpet, eller hyresavtalet, som som ska ordnas. Det är själva flytten i sig som är jobbigt. Dessutom måste allt städas inför att nästa ägare, eller hyresgäst ska flytta in. Är jag lat? Om så är så är, tror jag inte att jag är ensam om det.  

Dessutom ska man städa

När man flyttar ställs det nära på omöjliga krav på att det ska vara nästan kliniskt rent.  Nu pratar vi inte bara om rena fönster utan om att det nästan ska vara kliniskt rent överallt. Helst ska det ju inte finnas smuts på lister, kakel, i avloppen och på väggarna. För att inte tala om köket med alla vitvaror och disk- och tvättmaskiner. Ibland tar städningen lika lång tid som själva flytten.

Få någon annan att flyttstäda

Som tur är, finns det lösningar. Man kan leja bort  flyttstädningen i Eskilstuna. Då kan du ge dem nyckel och när den nya ägaren, eller hyresgästen ska flytta in är det fläckfritt och frärscht. I sådana fall kan du kanske få tid och ork till annat än städning, det är nog med flytten i sig. Med RUT avdraget kan du dra av för kostnaden så att det inte blir så dyrt. Det är bra för alla barnfamiljer, som har tillräckligt att göra redan som det är. Gör det du med!

4 sep 2017